Boost dine salg med outdoor reklame

Boost dine salg med en outdoor reklame

 

En outdoor reklame – eller måske flere af slagsen, som del af en større kampagne – er et godt tiltag, når det kommer til at booste salg for din virksomhed

Det kræver selvfølgelig en god reklame, men med vejledning fra en kyndig ekspert er det ingen sag. Hvis du er villig til at tage initiativet, er der meget opmærksomhed at hente ved at opsætte en god outdoor reklame.

 

Markedsfør et bestemt produkt

 

Udover at skabe generel opmærksomhed til din virksomhed, kan du også vælge at fokusere på et bestemt produkt. Det er især smart, hvis din virksomhed lige har lanceret noget nyt, eller hvis du har et bestemt tilbud kørende.

 

Mange store virksomheder benytter som regel denne metode i deres outdoor reklamer. De reklamerer, når der kommer noget nyt, eller når de har et bestemt tilbud. Tænk selv over det: Hvor mange gange har du set en udendørsreklame for en ny biograffilm, eller et tilbud fra McDonald’s? Det sker temmelig ofte. Men det behøver ikke kun være for de helt store virksomheder – mindre virksomheder kan i den grad også få gavn af outdoor reklamer.

 

Hvor kan man have en outdoor reklame?

 

Der er få begrænsninger for, hvor du kan placere en outdoor reklame. Det skal dog tilrettelægges ordentligt, så reklamen bliver set af nok mennesker, og faktisk også gerne af den rette målgruppe. Strategisk planlægning er derfor vigtigt, for der følger jo en vis investering med i enhver outdoor reklame. Både med hensyn til vejledning fra en eller flere eksperter, til selve designet, og videre til at købe plads et offentligt sted.

 

Men når alt er sagt, så er det faktisk ret overskueligt. Det er nemmere at skabe en outdoor reklame, end det er at lave en tv-reklame. Og til fysiske virksomheder er det normalt en fantastisk idé. Internetbaserede virksomheder har som regel mere gavn af SEO og AdWords, men med hensyn til at skabe fysiske salg er outdoor reklamer forbavsende effektive. Dermed ikke sagt, at du ikke kan reklamere for hjemmesider med udendørsreklamer. Det kan du nemlig sagtens, hvis du forventer, at det bringer mere opmærksomhed og flere salg.

 

Du kan altså få en outdoor reklame hvor end, du finder det relevant. For eksempel i nærheden af en populær butik, i en togstation, eller måske bare på generelle gadebygninger. De store bannere, som indimellem ses i København og i større udenlandske byer, kan nemlig betragtes som outdoor reklamer. Store af slagsen, naturligvis – men de beviser pointen. Outdoor reklamer er effektive, og for både små og store virksomheder er der potentiale at hente.

Leave a Reply